1st week and internship program

Hari pertama dan kedua, taklimat dan lawatan ke Dewan Undangan Negeri Sarawak. Juga ada sesi interaksi bersama Yg. Bbhg. Tan Sri KPPA . Rasa kelesuan sikit.

Saya ditempatkan di Jabatan Kerja Raya Sarawak. Memang makanan lah…hehehe

Nampak mcm ketua kongsi gelap pun ada..

Untuk penempatan ini, peserta dikehendaki menulis jurnal refleksi tentang pemerhatian, pandangan, cadangan dan cabaran sepanjang 2 minggu ini.

Aksi pTD bermain pingpong
Bahagian kewangan… ketua unit tu mmg chill lah

Hari pertama dan kedua, taklimat dari pengurusan sumber manusia, kewangan, unit integriti, kontrak, dan komunikasi korporat. 

Minggu kedua, menerjah ke lawatan tapak. 2 hari bersama JKR bahagian melawat projek bangunan, projek cerun, pembinaan jambatan.. similar with plus lah cara pengurusan projeknya.. 

Lawatan projek kecil, refurbish bangunan je..

Melawat tapak di kuarters jabatan pertanian..  

Engineer JKR , Puan Elfiziana

Melawat projek pemulihan cerun di politeknik sarawak. Dekat tulis dengan kaki bukit taman negara sarawak.

Then lawatan tapak ke projek jambatan. Dah 95% siap.. Titanum sdn bhd. 

Pm for this projek, Mr. HO

Lawatan ni memberi input yang jelas tentang pengendalian projek by JkR.. Walaupun saya background electrical, takda masalahlah nak faham projek sivil nih.. 

It is time to draft a report….  

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s